Șase obiceiuri simple pe care le au în comun brandurile de succes

  • 9 mar. 2021, 11:39
  • 1 693

În ultimele decenii, succesul a devenit parcă o obsesie a noastră, a tuturor. Fie că a avea succes echivalează cu a fi bogat, fie că se definește prin notorietate și influență, succesul ne atrage pe toți ca un magnet și ne fascinează ori de câte ori avem de-a face cu el.

În general, societatea actuală pare că se împarte în oameni de succes și oameni care îi admiră sau visează să obțină la rândul lor succesul. Cel mai adesea, cei din cea de-a doua categorie, care sunt și mai numeroși, se rezumă doar la a visa, ceea ce îi împiedică să ajungă acolo unde le place că au ajuns alții. Se pare că, indiferent de cum se definește, succesul nu este la îndemâna oricui și nu se întemeiază doar pe calitatea de a fi plăcut celorlalți și pe știința de a te promova. Succesul se bazează pe atitudine, pe fapte, pe acțiune, dar mai ales pe perseverență și pe consecvență.

Așa cum în cazul operelor literare consacrate se spune că 1% este inspirație, iar 99% este transpirație, afirmația își extinde valabilitatea în toate celelalte domenii în care cineva dorește să exceleze. Din ce în ce mai multe studii demonstrează că, la baza succesului pe care îl obțin anumiți oameni, stau câteva obiceiuri care contribuie semnificativ la dezvoltarea unei cariere sau la împlinirea unui vis.

Iată care sunt cele mai importante șase obiceiuri care pot conduce pe oricine spre succes:

Organizare și gestionarea corectă a timpului

Indiferent cât ar fi de talentat și de bine intenționat, un om dezorganizat nu va reuși niciodată să aibă succes. Ne place sau nu, succesul înseamnă efort susținut, dedicație și perseverență. Făcând lucrurile pe sărite, haotic, bazându-ne doar pe memorie și nu pe o agendă întocmită riguros, riscăm să nu facem nimic la timp și cu profesionalism. În linii mari, organizarea înseamnă stabilirea unui calendar al sarcinilor pe o perioadă determinată, cu termene limită clare și de nedepășit, precum și prioritizarea responsabilităților în funcție de cât de urgent trebuie îndeplinite. Numai așa putem face față unui volum mare de muncă, asigurându-ne totodată că ne rămâne timp și pentru noi sau pentru prieteni și familie.

Atitudinea pozitivă și capacitatea de a gestiona riscurile

Felul în care ne raportăm la viață ne poate influența foarte mult cariera, apropiindu-ne sau distanțându-ne iremediabil de succesul la care aspirăm. O persoană de succes va avea întotdeauna capacitatea de a stabili un echilibru între pesimism, realism și optimism. Dacă ești un om speriat de gândul că te expui la riscuri și pierderi, dacă cea mai mică problemă îți provoacă insomnii, atunci cu siguranță nu vei reuși să ajungi un om de succes. Dacă, dimpotrivă, te arunci cu capul înainte dintr-un optimism exagerat, neglijând riscurile și bazându-te pe șansă sau divinitate, atunci riști din nou să te trezești față în față cu eșecul. De aceea, este important să analizezi cu atenție toate perspectivele, să treci la acțiune, dar să ai întotdeauna un plan B care să te scoată din încurcătură atunci când lucrurile alunecă într-o direcție descendentă.

Perfecționare și dezvoltare personală continuă

Există oameni care cred că, din momentul în care au absolvit o facultate, s-au lansat într-un business sau au devenit celebri într-un anumit domeniu, nu mai au nimic de învățat. Această greșeală costă uneori foarte mult. Ajung și rămân oameni de succes doar acei oameni care conștientizează că trebuie să țină pasul cu timpurile, că evoluția este continuă și că informațiile pe care le dețin într-un domeniu pot fi depășite la un moment dat. Pentru cei care ajung pe culmi înalte este așadar vital să nu înceteze să învețe, să investească permanent în dezvoltarea lor personală și să fie mereu la curent cu noutățile. Niciodată un brand expirat nu va mai primi atenție din partea nimănui.

Pro-activitate și spirit de inițiativă

Să ai idei bune de afaceri înseamnă să te asiguri că poți face primul pas către antreprenoriat, către o carieră recunoscută sau spre celebritate. Idei ne vin tuturora, însă uneori ne vin prea multe. Atât de multe, încât nu reușim să facem o alegere și să ne axăm pe una din idei pentru implementare. Calitatea de bază a oamenilor de succes este aceea de a gândi fără să stea prea mult pe gânduri și de a trece rapid de la idee la fapte. Fără spirit de inițiativă, ideile, oricât de bune se risipesc în neant, de unde au venit și nu ne vor aduce nicidecum succesul.

Investiție în imagine

Deși știm cu toții persoane ca Steve Jobs, pentru care aspectul îngrijit și hainele frumoase nu au fost niciodată o prioritate, asemenea exemple rămân doar excepții. Adevărul este că trăim într-o lume în care imaginea contează. Indiferent cât de inspirat ar fi un om, indiferent câtă genialitate ar ascunde cutia sa craniană, îi va fi de două ori mai greu dacă încearcă să își creeze o rețea și să se afirme în rândul celorlalți având un aspect neîngrijit, un miros neplăcut sau o postură de om delăsător. Încrederea celor din jur se câștigă mai ușor atunci când muncești și la propria imagine pentru că acesta este primul semn prin care îți dovedești implicarea și disponibilitatea de a investi timp în tine și în afacerea ta. A fi îngrijit înseamnă și a avea anumite standarde și așteptări, de la ceilalți și de la propria persoană.

Iubire de sine și relaxare

Chiar dacă unii dintre noi am fost educați să credem că iubirea de sine este un păcat asociat cu narcisismul, cu egoismul și egocentrismul, cele mai recente cercetări arată că un om care nu se iubește, nu se place și nu se respectă pe sine nu poate fi iubit și plăcut de nimeni. Un om cu o stimă de sine crescută va ști întotdeauna să se așeze pe primul loc în viața sa, fără să îi afecteze negativ pe cei din jur, nu va dezvolta dependență de ceilalți și de părerile lor și va găsi mereu calea de a fi bine cu el însuși pentru ca, în felul acesta, să-și ducă nestingherit visurile la îndeplinire.